Inför årets PYNT stod vi inför en utmaning. Vi ville gärna ha en fysisk julmarknad där alsterna såldes på plats men tyvärr hittade vi ingen julmarknad som vi kunde haka på. Istället valde vi att skapa en digital julmarknad där alla alster såldes på en webbshop tillsammans med en fysisk vernissage på OAS i Knäppingsborg. Vi nådde stora framgångar med denna lösning och det var många utställare från GDK som deltog och alsterna således till köpare över hela Sverige.
Årets grafiska profil ville vi skulle särskilja sig från tidigare års PYNT och andra julmarknaden uttryckssätt. Därför valde vi en tonalitet och manér som andades traditionell jul med historiska inslag. Vi skapade en känsla av klippa och klistra och åkte tillbaka till tiden när man skickade fysiska julkort med varma hälsningar. Årets profil blev klassisk, värmande och nytänkande.
Grafisk profil
Årets färger i färgpaletten såg ut såhär.
Typsnitten som användes var Herb Regular samt Market Regular.
Bilder från årets utställning på Café OAS i Knäppingborg.